25. apr. 2014

BOOK TO MOVIE ADAPTATIONS - PART 1

I øjeblikket er der virkelig mange af de bøger jeg ejer, som skal transformeres og tilpasses to the big screen og det er netop hvad dette indlæg vil omhandle. Jeg har på maks ti minutter kunne finde ti af mine bøger som har en filmatisering i vente, og ti fra toppen af min ønskeliste. Det er da imponerende og skidenice. 

Filmatiseringen af "Puls" (Stephen King) vil blive instrueret af Tod Williams som jeg kun kender fra "Paranormal Activity 2" - til gengæld kan vi forvente Samuel L. Jackson i rollen som Clays faste følgesvend, Isabelle Fuhrman som Alice Maxwell og sidst Jack Cusack med hovedrollen som Clay. Det er da nogle vildt fede navne, specielt Isabelle Fuhrman holder jeg særlig af! Den vil ifølge IMDB udkomme i løbet af 2014, men der er ikke fastsat en dato endnu. 

"The Knife of Never Letting Go" af Patrick Ness vil - så vidt jeg kan se - udkomme under trilogiens navn "Chaos Walking". Udover dette er der ikke oplyst andet end at "in development" - jeg har endnu ikke læst denne trilogi, men jeg har hørt fantastiske ting og er simpelthen så spændt på at komme i gang. 

"Half Bad" af Sally Green har infiltreret hele den læsende verden, og "Half Bad" som Greens debut er blevet solgt til 42 lande og filmrettighederne er fra start blevet solgt til filmselskabet Fox. Jeg har selv lige fået fingrene i denne bog, og indtil videre synes jeg den meget lovende.

"Mockingjay - Part 1" og "Mockingjay - Part 2" som er en del af Suzanne Collins Hunger Games trilogi behøver vidst ikke så meget omtale. I USA udkommer første del den 19. november 2014 og den anden 20. november 2015.

J.K. Rowlings "The Casual Vacancy"skal laves til en britisk tv-serie. Jeg har desværre endnu ikke fået læst hele bogen, men det er jo altid lidt spændende med hende J.K. Rowling.


Rick Yanceys "Den 5. Bølge" var ikke en bog jeg blev begejstret for, faktisk det helt modsatte. Når det dog er sagt, har den helt sikkert nogle værdier der vil egne sig udemærket på film. Instruktøren er J. Blakeson - en herre der ikke er mig bekendt, men som har lavet thrilleren "The Disappearance of Alice Creed", hvis det siger nogen noget. Derudover ser det umiddelbart ud til, at rollen Cassie (en af hovedpersonerne om man vil) skal spilles af Chloë Grace Moretz som både har spillet med i "Carrie", "Dark Shadows" og "Kick-Ass"

Tredje og sidste del af Tolkiens eventyr, "Hobitten: Ud og Hjem Igen", kommer i de danske biografer den 17. december 2014. Heller ikke denne kommer som en overraskelse for de fleste, dog er det en af de film jeg glæder mig aller mest til at se dette år. 

"Miss Peregrine's Home For Peculiar Children" er en bog som er skrevet af Ransom Riggs og som har været meget omtalt, specielt efter bog nummer to udkom for ikke ret længe siden. Jeg er så ekstatisk over denne filmatisering, selvom jeg kun lige har anskaffet mig bogen og endnu ikke har læst den, men jeg er begejstret fordi Tim Burton skal instruere den. Ud fra hvad jeg har hørt om bogen inklusiv bagsidetekten kan det kun blive FORMIDABELT! Jeg glæder mig tosse meget. Det eneste IMDB fortæller om denne filmatisering er, at den kommer i den amerikanske biografer den 31. juli 2015. 

Åh "The Fault In Our Stars..." 12. juni 2014 der sidder jeg i Imperial og stortuder alt det jeg kan. Der er ingen ord der kan udtrykke, hvor meget jeg glæder mig til at se John Greens fantastiske bog blive filmatiseret. Jeg har også snakket om det her, og lidt her og igen her.

"Fifty Shades of Grey" - ville det være et ordenligt book to movie adaptation-indlæg, hvis jeg ikke talte lidt om fifty shades of grey? Jeg tror det næppe. FSoG og jo både fået dato og poster og det hele, men lad os starte med lige at kigge på den en gang: 

Jeg føler næsten denne poster fortjener sit eget indlæg, eller måske bare at filmatiseringen gør det. Jeg læste bogen, fordi Ida var så sød at give mig en ødelagt udgave der alligevel skulle være smidt ud og hallo, så skulle den jo lige læses. 

Prøv at sige "Mr. Grey will see you now" og indsæt noget truende, kvalmende og forførende baggrundsmusik, så har du cirka den følelse jeg får af denne poster. Eak! 

Bogen er helt vildt interessant, fordi den har opnået så stor succes og virkelig bare er helt elendigt skrevet af E.L. James. Jeg har ligefrem hørt, at den danske oversættelse skulle gøre hende en tjeneste, det er altså virkelig ikke godt. Men hvad er der med den? For jeg synes ikke den var spændende, eller på nogen måde grænseoverskridende. Jeg har ladet mig høre, at den heller ikke siger noget rigtig sandfærdigt om BDSM-miljøet. Kan alt det fede virkelig bare være kommet af, at menneskeheden har haft behov for lidt erotisk litteratur? Jeg undres, men jeg skal helt sikkert ind og se filmen. Den kommer på valentines dag i 2015 (for realzzz?!)

Nu endte indlægget alligevel med at blive helt vildt langt, så jeg gemmer de ti andre fra min ønskeliste til senere på ugen. Glædddd jer! 

6 kommentarer:

  1. Fifty Shades of Grey har vel været banebrydende på sin egen facon.. så jeg ved ikke om 'trangen' til erotiske fortællinger lige pludselig er opstået, eller om der i virkeligheden er blevet banet vej for en trang, som førhen har været i det skjulte. Det kan måske ses som, "at det er okay at læse erotiske romaner", fordi vores samfund igen er i et skifte, hvor snakken om alt det seksuelle ikke er så stort et tabu som det var for 10 år siden..
    Dog kan man være ked af, at det var 50 shades der skulle bane vejen, for den erotiske verden inden for litteratur. Så lad det da i det mindste have været en af de utallige litterære værker, som er blevet skjult i skuffer og bag gardiner, trods indholdet af velskrevne og gennemførte fortællinger.

    Ps. jeg glæder mig til Mockingjay!
    Pps. Jeg glæder mig også til i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig - det er lidt ærgerligt at Fifty Shades skulle bane vejen, idet kvaliteten er så ringe. Dog må den sige at have banet vejen flot, den har da sørger for et kæmpe boom indenfor salget af erotisk litteratur. Ja, det er et sjovt værk!

      Ps. det gør jeg også!
      Pps. Det var hyggeligt!

      Slet
  2. Ork, jeg er altså træt af at jeg havde skrevet en kommentar til dette indlæg, men den aldrig bliver vist.
    Det jeg ville ytre min mening om var vores fælles begejstring for Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, som faktisk er en ret fin/underlig oplevelse, hvilket Tim Burton garanteret vil være den perfekte til at skildre på filmlærredet - jeg kan ikke vente!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ah, tror måske jeg var kommet til at trykke "Log ud" i stedet for "Udgiv" - det var jeg hvert fald ved lige nu. My bad.

      Slet
    2. Hahaha, jamen det er jo hvad man kan komme til! Åh, jeg glæder mig så inderligt til at stifte bekendtskab med den bog. Den lyder nemlig rigtig underlig og det er jeg dælme vild med!

      Og tak fordi du orkede at ytre din mening igen! ^^

      Slet
  3. Jeg glæder mig godt nok til at se Stephen Kings 'Puls' og Miss Peregrine's Home For Peculiar Children". Jeg ved ikke lige hvor meget 'gys' jeg kan forvente, men hvis man sammenligner med Paranormal Activity, kan det kun blive en film hvor man holder dynen over hovedet et par gange:) Super fedt indlæg :)

    SvarSlet